الخميس، 1 يناير 2009

كل سنة وانتوا طيبين

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

راس السنة بالنسبة لناس كتير مناسبة حلوة
من ناحية انهم بيخدوها فسحة ويخرجو وبتاع
ومن ناحية تانية انها بشرو خير
سنة جديدة وبيتمنوا انها تبقة احسن من اللى قبلها
بس انا ديما مكنتش بحب راس السنة
عشان غالباً ببقة لوحدى
زى اوقات الثانوية العامة وافضل اذاكر لوحدة بقة
بس السنة ديه قررت انى اقضى راس السنة مع اصحابى
عشان ابقة مع ناس بحبهم وكده
بس واضح ان خطتى فشلت
عشان بمجرد مدقت الساعة 12 كل واحد فينا (انا وصحابى يعنى)
بص لموبايل بتاعه ملقاش حد معبره
كان شعور وحش قوى على فكرة
مش عشان منعرفش حد او مقطعوين من شجرة
بس عارف لما تحس انك مش شخص مميز لحد على كل الكوكب
وعاوز يشاركك اللحظة ديه
شعور بالوحدة سخيف جداً
والاسوء منه انى لما طلعت الموبايل عشان اشوف حد اكلمه
لقيت انى فى السنة ديه فى ناس كتير وقعت منى
يا اما انا ضيعتهم عن قصد او هما راحوا بحكم الزمن والظروف
بس اللى اكتشفته انى على اد مكسبت ناس كتير السنة ديه
على اد مسبت ناس برده
بس الحمد لله انى عرفت ناس فى نفس الوقت مش عاوز
اسيبهم ابداً
وهما اصلا اللى انا كنت معاهم اصلا
يعنى لو كل واحد فينا كان بص للتانى ومبصش للموبايل
كان هيبقة الشعور مختلف تماما
وده الاكتشاف اللى لسه مكتشفه وانا بكتب السطور ديه
كل سنة وانتوا طيبين

14 التعليقات:

blue-wave يقول...

يا سيدى ولا يهمك
طيب كنت قولتلى وانا اكلمك:))
كل سنه وانت طيب يا باشا

Kiara يقول...

امممممممم كلامي هيكون مش متوازن

بس هقولك كل عام وانت بخير

وحاول ترجع الناس اللي سيبتها وخلي بالك من اللي بيحبوك وعاوزينك معاهم

حروف يقول...

بوست جميل وعندك حق احساس وحش بانك وحيد وبان مفيش حد بيسال عليك وكانك مش في العالمولا لك وجوداوفائدة بس بيكون احساس احلي لما تلاقي رساله او مكالمةحتي لو من اخ وصديق فدة بيدياحساس بالاهتمام والسعادة ربنا يكرمكيارب وكل سنة وانتطيب
لا

seven يقول...

blue-wave
معلش فاتت عليه ديه
المرة الجيه بقة
هههههه
________
كيــــــــــــارا
منا بحاول السنة ديه
اظبط حجات كتير
وربنا يعينى بقة
شكرا ليكى
وكل سنة وانت طيبة
__________
حروف (دلو مرة ثانية وجرح ثاني سابقا)
شكراً
واتمنا ان متكونيش
حصلك زى اللى حصلى
ههههه
كل سنة وانت طيبة

حروف يقول...

لالا محصليش هههههههههه نورتني يا سفن وربنا يكرمك يارب وخلينا نشوفك

آه وكفى يقول...

كل سنة وانت طيب ياسفن ولو انها تأخرة شوية معلش
على فكرة ساعات بتكون الوحدة عن قصد صدقني
هو انا اه محستهاش لأن البت فراشة اكيد عبرتني وغيرها من صحابي واهلي بس انا عارفة انالشعور ده وحش والاوحش انك ممكن كل الناس تهنيك وشخص واحد بس كنت تتمناها منه ومايعبركش
ياااااه دي بتبئى انئح ومش اي قلب يستحملها

تحياتي ياسفن

Unknown يقول...

كنت عايزة اقوللك اخر سطرين دول بس انت لحقت نفسك وقلتهم بقى خلاص...كل سنة وانت طيب

seven يقول...

حروف (دلو مرة ثانية وجرح ثاني سابقا
طب الحمد لله طمنتينى
_____________
آه وكفى
اه انا عارف شعور الوحدة عن قصد
ده .... بس شعور الوحدة عن قصد
مش بيوجع اكتر من الشعور بالوحدة
فعلاً
ربنا يخليلك كل اللى بتحبيهم
____________
enjy
طب الحمد لله انى لحقت نفسى
هههههههه

موكا يقول...

بخ
ازيك يا مودا
طبعا انا متأخره موت في الرد
بس هرد يعني لو تسمح لي :D
بص ساعات لما ببقه لوحدي
ونفسي اوي يبقه حد معايا
في لحظه فرح او حزن
بحس ان ربنا عمل كدا , عشان اروح له هوا
ماافكرش في حد تاني
يعني الموقف اللي انت حكيت عليه ده
يمكن لو كان حد كلمك ساعتها او كان معاك
مكنتش هتفتكر ربنا , او مكنتش هتحس بيه
فعلا يا مودا
فيه ساعات الواحد لما بيبقه مع ربنا
بيبقه احساس مختلف تماما
بس
خلص الكلام ...

واد غلبان يقول...

هى جت متأخرة-شوية- انما
كل سنة وانت طيب

seven يقول...

موكا
مش عارف هيه صدفة ولا ايه
بس انا كنت لسه بفكر فى الموضوع ده
ان الواحد عمره مهيحاف من الوحدة
لو عارف كويس ان ربنا معاه
شكرا على الكلام الجميل ده
______
واد غلبان
وانت بالصحة والسلامة

Kiara يقول...

الغياب طال جدا


خييييييييييييييييييييير

Kiara يقول...

كل سنة وانت طيب

انت فين ؟؟

Unknown يقول...


thx

كشف تسربات المياة
غسيل خزانات
شركة نظافة عامة